Inici / Notícies sobre música festera / Callosa d’en Sarrià presenta el disc «14 marxes de Ximo Guardiola»

Callosa d’en Sarrià presenta el disc «14 marxes de Ximo Guardiola»

L’Associació de Moros i Cristians de Callosa d’en Sarrià presentarà demà divendres, 18 de setembre, el disc «14 marxes de Ximo Guardiola», una recopilació que reuneix catorze composicions del músic i compositor callosí vinculades al món de la festa.

L’àlbum inclou obres creades al llarg de més de tres dècades, des de «Vicent Canyaueso» (1993) i «Ismael» (2001) fins a les composicions més recents, compostes aquest 2026. El repertori recull diferents gèneres de música festera, amb marxes mores i cristianes, pasdobles, una dansa renaixentista i una suite per a banda.

Entre les peces que formen el disc es troben «El Tro», «Rafa Cano», «Callosa corsaria», «Pirata i músic», «Al Azraq», «Pare i fill», «Quixala», «Al Lanuza», «Ximo Blakis», «Aïxa», «Pau» i «Galana», a més de les dos composicions ja mencionades, «Vicent Canyaueso» i «Ismael».

El projecte compta amb la participació de l’Associació de Moros i Cristians de Callosa d’en Sarrià i la producció de "El Corral del Burro Produccions".